onsdag 30 mars 2011

Aprilväder

Vi är fortfarande inne i mars men har ett riktigt aprilväder - det snöar ena stunden och så skiner solen nästa dag. Det utlovas dock varmare dagar till helgen och jag håller tummarna!

Nu har vi packat nästan alla flyttkartonger, kört ännu fler vändor till Lövsta och irriterat oss på killen som ska köpa bokhyllan. Han har betalat den men ännu inte hämtat den - han tycker det är så dyrt att hyra hyrbil så nu undrar han om inte maken kan köra över bokhyllan mot några hundralappar. Nu börjar mitt tålamod ta slut, så kommer han inte i dag får han tillbaka pengarna. Då säljer jag bokhyllan till en annan kille, om han fortfarande är intresserad. I går gick jag till och med tidigare för att vara hemma när killen skulle komma - men han kom inte, utan ringde tre timmar senare!

Sitter fortfarande och väntar på korrektur - det är litet provocerande att det tar sådan tid, särskilt när jag ser att layoutaren är inne på Facebook mest hela tiden.... men det brukar alltid  lösa sig. Ett annat problem är att vi inte har fått in tillräckligt med annonser denna gång, så tidningen blir en rejäl förlustaffär.

Nu är det verkligen väntans tider och jag är rastlös!!! Det är två och en halv vecka kvar och vi är nästan färdigpackade (nåja... inte riktigt)! Samtidigt vet jag hur mycket jag kommer att ha att göra de närmaste två veckorna... det är bara att nu, just nu, känns det seeeeeegt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar