onsdag 23 mars 2011

I väntans tider

Många går och väntar på skatteåterbäringen nu - med e-legitimation kan man till och med gå in och kolla vad man får tillbaka men jag känner ingen hets. Det kommer när det kommer och det brukar hur som haver inte vara så mycket att yvas över.

Huset börjar se litet tomt ut nu, vi packar och röjer litet pö om pö. Det känns helt overkligt att det bara är tre veckor kvar nu! Härligt men litet läskigt!

Gårdagen blev lätt hysterisk. Det blev ett extrainkallat möte med ledningen för att reda ut den dåliga ekonomin. Trots att jag gick i förtid kom jag för sent till mitt möte med engelska Alex, som berättade om sitt företag och jobb över en lätt lunch på O'Learys på centralen, och därmed även för sent till min after work-date med exkollegan och vännen på Östermalm. Vi käkade vår traditionella nachostallrik för 99 kronor och tog ett glas rött och skvallrade om våra liv och jobb.

I morgon är det budgetuppföljningsmöte. Det kan bära eller brista. Det känns rätt mörkt just nu men om ett par månader går jag över till andra tidningen på heltid och det ser jag fram emot.

Mitt i allt är det tidningsproduktion som gäller och jag har ombryt på fredag, så det känns att jag var borta förra veckan... Men det är bara att kämpa på. Hostan har blivit bättre i dag och våren är i antågande.

På vägen hem i dag åkte jag till pappa och hjälpte honom med datorn, som krånglat ett par dagar. Nu pustar jag ut i soffan och försöker låta bli att tänka på jobb och flytt... Det går sådär....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar