fredag 1 april 2011

Två veckor kvar

Utan köksmöbler, utan bokhylla, utan stereo. Mitt ibland 55, snart 60, flyttkartonger. Det blir två rätt trista veckor hemma. Även om jag har lagt en vit pappersduk på det vita plastbordet i köket och dekorerat med en vacker bukett tulpaner.

I går när jag precis kommit till jobbet, ringde den gotländska flyttfirman som skulle hämta köksmöblerna. Det var bara att åka hem till klockan 10.00 och ta emot dem och se dem bära ut vårt furubord, sex stolar och den enorma skänk som stått här sedan vi flyttade in (vi köpte den av de tidigare ägarna för 20 år sedan).

Jag jobbade hemma resten av dagen och åkte "på lunchen" till Björnboda för att handla allt som behövs till kvällen hos pappa.

På eftermiddagen åkte jag till stan, shoppade loss på Marimekko (handdukar och badlakan) och mötte sedan upp dottern. Vi åt på Hard Rock Café och minglade sedan på före detta kollegans nya livsstilsbutik Milazzo, där vi också satte litet sprätt på pengarna. Jag vill inte ens tänka på hur mycket pengar jag gjorde av med i går. Men - handdukarna köpte jag för pengarna vi fått in på allt vi sålt (och litet till...). Jag hade till och med gjort research på nätet och sett att just Marimekkos handdukar har bäst uppsugningsförmånga enligt olika tester. Och framför allt är de ljuvliga att titta på!
Nu blir det två intensiva veckor, framför allt på jobbet. Jag är inställd på att köra hela vägen in i kaklet... Vila får man väl göra i sommar... Två veckor kvar till det "nya livet" i den nya bostaden!

I dag har jag "sovmorgon" (sov till 06.05) eftersom jag ska göra en intervju i Bromma klockan 10.00. Sedan blir det korrekturläsning för hela slanten och därefter är det bara att åka hem och hämta allt till i kväll och sedan åka till pappa. Vi ska ha middag i kombination med triss-skrap och utrensning av mammas kläder. Jag ser inte fram emot kvällen men den är ett nödvändigt ont.

Jag saknar - varje dag - att kunna ringa mamma och skvallra litet. Varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar