lördag 26 mars 2011

Earth hour och sommartid

Slumrade framför tv:n hela gårdagskvällen men såg Jessica Andersson vinna Let's Dance och hade i alla fall varit och hämtat 34 flyttkartonger och 5 flyttgarderober på flyttfirman.

I morse vaknade jag tidigt, kollade favorithelgmorgonprogrammet Friday Night Lights klockan 7.00 och började sedan packa kartonger. En person ringde på Blocketannonsen om köksmöblerna men de hade ingen bil. Sedan kom goda vännerna och fikade och bistod med litet elektriska bestyr. Jag och två av barnen åkte och fikade med mormor, som blev så glad att hon började gråta.

Ungdomarna åkte vidare till Vällingby och fikade med pappa medan jag åkte hem och började kolla på FBK-AIK på TV:n. AIK förlorade efter en helt håglös och orkeslös match.

Vi "festade" på korv i tunnbröd (ungdomarna hade beställt) och jag fortsatte att packa litet. Nu har jag packat  19 kartonger sedan i går. Stora delar av köket och hela bok- och TV-hyllan i vardagsrummet samt bokhyllan i arbetsrummet är nu packade. Det innebär att alla böcker och i  princip alla fotoalbum har packats. Dessutom alla glas som ska med och det mesta av plast- och porslinssakerna.

Återstår kläder och linne... och litet annat....

Om tre veckor så här dags håller vi på att packa upp på Rökerigränd...
Om två timmar är det earth hour och i natt ställer vi om klockorna till sommartid. Gäsp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar