söndag 20 mars 2011

Sunny Sunday

Det var en ledsam dag i går på dagen. Jag fortsatte att tänka på mamma och hennes sista tid. Vad hon tänkte när jag satt och höll hennes hand på dödsbädden, hur mycket hon uppfattade av allting runt omkring. Jag funderade över om jag borde ha pratat mer med henne om att jag visste att hon skulle dö - men man vill ju ingjuta hopp, fast man vet att det är hopplöst...

Men när jag hade torkat tårarna fick vi en jättetrevlig kväll med goda vänner.

I dag har jag rensat ut papper, vi har varit på Mio, Hemma och Chilli och sedan bjöd Sofia på officiellt invigningsfika.Vi tittade på vårt nya köksbord, letade efter en skänk och köpte en ny kaffebryggare. Efter kalvfärsbiffar och kokt potatis till middag, ringde jag mormor och pratade litet och sedan ringde jag pappa - som fyller 70 år i morgon! Han lät litet dämpad.

Det har varit en härlig vårhelg med takdropp, torra vägbanor och sol. I går satt jag ute på altanen i solen i ett par timmar och njöt. Och nu är det tre och en halv vecka tills vi får nyckeln till vårt nya boende! Nu drar det sannerligen ihop sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar