onsdag 16 mars 2011

Ömklig och eländig

Trodde jag skulle jobba i dag. Men inte. Kände hela natten hur dålig jag var och den statusen kvarstod i morse. Det var bara att kapitulera för bacillerna och stanna hemma ännu en dag. Jag fick ställa in en intervju med Max hållbarhetschef, matutvecklare och vice vd och ett årsmöte. Som tur var hade jag redan bokat av tandläkarbesöket i går.

Jag har en obeskrivlig huvudvärk och på kvällarna är hostan fullständigt vedervärdig. Jag måste gå till läkaren med min hosta som aldrig försvinner. Inte nu, när jag har influensa, utan sedan. Jag hostar ju även när jag inte är sjuk. Jag har alltid förklarat det med att det är följder av mina två lunginflammationer men det är klart att det inte är helt normalt att ha rethosta hela tiden; när man går ut från duschen, när man går ut utomhus och så där. När jag sedan blir sjuk, får jag nuförtiden en extremt jobbig hosta.

Det är naturligtvis inget allvarligt men möjligen finns det någon form av lindring att få för luftrörsirritationen... Och när man har haft en mamma som gick och hostade och under en lång tid trodde det var biverkningar av blodtrycksmedicinen, när det i själva verket var lungcancer, så borde man lära sig någonting.

Tre månader av saknad.

Försöker att inte tycka synd om mig själv - men litet ömklig känner jag mig. Jag är inte van vid att ha feber, ont överallt och hosta lungorna ur kroppen.
Så jag sitter här hemma, svettas och tycker synd om mig själv. Det är inte vackert eller snyggt; jag gillar inte självömkan. Men det är ju bara jag som bryr mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar