onsdag 9 mars 2011

Jobbkramp

I dag lämnade jag allt material till den ena tidningen och planerar den andra. Har ingen större energi. Det är kanske litet antiklimax efter den långa planeringen inför resan och själva resan - för nu är jag trött. Det visar sig bland annat genom gråtmildhet.

Känner mig litet deppig. Tänker på mamma och bästa kompisen och saknar dem oändligt. Det är snart fyra månader sedan mamma dog.

På lunchen åkte jag upp till köpcentrumet och försökte trösthandla litet - det blev tre löpare till matsalsbordet och två till köksbordet i nya lägenheten samt tre mindre ljuslyktor. Det gav i alla fall en kortvarig känsla av glädje!

Det är ungefär fem veckor kvar till flytten nu - det är verkligen något att se fram emot, så nu ska jag tagga för det! Och i kväll ska jag sjunka ner i soffan framför TV:n och se andra matchen i elitseriens slutspel, där AIK möter HV71 hemma efter en helt otippad vinst i första matchen i lördags! Hur det än går så skänker det en stunds spänning i vardagen.

Nej, egentligen skulle jag bara vilja flexa ut nu och dra mig hemåt medan vårsolen skiner. Snöväder är tydligen på väg. I stället får jag väl börja "stretcha" litet så att jag blir av med jobbkrampen jag lider av...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar