tisdag 15 mars 2011

Från en sjuksäng

Rapport från en sjuksäng:
Lördagen blev trevlig. Vännernas hund höll på att vända ut och in på undervåningen och skrämma oss icke hundvana till vettet men så är det kanske med valpar... Om rätt låt vann är svårt att säga... Det var ingen som stack ut särskilt och vi var väl så där lagom engagerade.
Under söndagen var min hosta värre och jag började må dåligt. Jag trodde att det kanske var biverkningar av hostmedicinen som jag tog till natten. jag hade svårt att andas och somnade var jag än satte mig. Vi skjutsade dock sonen till Arlanda, för hans andra Barcelonaresa på två veckor, och tog en fika med pappa på Waynes. När jag sedan slocknat i soffan, sms:ade brorsan och undrade om jag kunde skjutsa honom till jobbet för att hämta bilen som han lämnat där dagen innan. Det gjorde jag förstås och jag kände mig något piggare tills jag åter lade mig i soffan.

Sedan blev det bara värre och värre. Under natten hade jag ont i hela kroppen, svettades, mådde illa och kände att jag nog fick kapitulera och sjukanmäla mig. Jag tror det är första gången sedan 2002, då jag hade min senaste lunginflammation, dock inte lika svår som den första, 1998.
När jag vaknade i går morse blev jag ännu mer övertygad om att jag inte skulle kunna ta mig någonstans. Jag låg i sängen hela dagen, drack litet coca cola och sov. Dessutom sov jag hela natten utan problem.

I dag mår jag avsevärt mycket bättre. Så pass att jag har förflyttat mig till soffan och ätit några mackor. Jag får fortfarande svettningar men hosten är bättre. Siktar på att jobba i morgon men har ändrat agendan så att jag bara behöver göra intervjun kring lunch och kan vara på kontoret resten av tiden. Hoppas jag mår ännu bättre då! Det är aldrig kul att ställa in eller skjuta upp intervjuer men å andra sidan händer det som sagt inte så ofta... men tidningen ska ut och vi har ombryt nästa fredag, så det finns inte utrymme för så långa sjukperioder...

Vi har en ekonomidirektör på jobbet, som är trevlig och rar när man träffar honom, men satan vilket otroligt drygt sätt han har när han skriver! I dag kom ännu ett av hans beramade mejl, där han hotar med personalnedskärningar om vi inte bättrar på våra resultat. Han skriver:
"I en första ansats antas kostnadsbesparingar kunna genomföras inom rörliga kostnader. Uppnås ej önskade besparingar kommer centrala beslut fattas inklusive personalreduceringar." Tack för den!

Media rapporterar annars kontinuerligt från Japan, där jordbävning, tsunami och radioaktiv strålning i ett bildar en gigantisk tragedi.

Och sonen rapporterar om sjukliga översvämningar och skyfall i Barcelona.
Jag tror jag måste gå och lägga mig en stund igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar