torsdag 17 mars 2011

Nya tag

Nä, nu är det dags att kavla upp ärmarna och lämna självömkan bakom sig. Det är en ny dag. Jag trodde jag skulle jobba. Maken fick leverera huvudvärkstabletter klockan fyra och sedan gick jag upp i vanlig tid. Alldeles darrig gjorde jag mig i ordning men det hela slutade med att jag fick kapitulera. Illamående, dålig i magen och svettig fick jag lägga mig i soffan och acceptera att det blir ännu en dag i husarrest.

Det är väl som mamma sade när jag var barn; en feberfri dag hemma, då man helst ska kunna gå ut en sväng, innan man går tillbaka till skolan/jobbet. I dag är jag i alla fall iordninggjord och om solen håller sig kvar ska jag våga mig på en långsam pensionärspromenad under dagen. Det är sjukt hur darrig jag är!

Humöret är dock bättre.
I morgon är det fyra veckor kvar! Nu när jag börjar "pigga på mig" känner jag mig också mycket mer lätt till sinnes vad gäller flytten. Det kommer att gå jättebra, även om jag känner viss stress för allt som ska fungera. Häromkvällen fick jag maken att skruva ner takfläkten i vårt sovrum. I dag ska jag släpa in litet prylar från uteförrådet, saker som ska följa med till Sundbyberg. I helgen måste vi nog köra en vända till Lövsta igen.

Men... nu tror jag att jag måste lägga mig ner och sova litet igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar