fredag 25 mars 2011

Invänjning till sommartid

Antingen har jag också nerverna utanpå inför flytten eller så håller jag på med en mental invänjning inför övergången till sommartid i helgen. I går morse vaknade jag kvart över fem och i morse vaknade jag tjugo över fyra - och kan inte somna om! Otroligt frustrerande!

Det är många tankar kring allt som ska klaffa inför flytten. I dag ska exempelvis flyttkartongerna hämtas. Hur ska de gå in i bilen??? När är bästa tiden att lägga ut annonser på Blocket? Hur länge ska jag låta annonserna ligga ute innan vi kör skiten till Lövsta? Hur ska jag hinna köpa nya handdukar till badrummet? Hur ska vi hinna med Ikea och Mio fredagen den 15:e och dessutom skruva ihop hyllor och bord? Vilka verktyg måste jag ta med till detta? När kommer städfirman måndagen efter flytten? Hur ska besiktningen ske? osv osv.

Men - jag vet ju att allt kommer att lösa sig, som alltid!

I går shoppade jag nya kuddar till soffan och nya kökshanddukar. Det sätter litet guldkant på tillvaron. AIK förlorade - litet nesligt - i går kväll - det ger dock inget guld!

I dag har jag gjort ett ombryt och förevisat vice vd hur jag uppdaterar alla olika Facebook-, Twitter- och Linkedin-sidor för företaget. Det är litet gulligt att han är intresserad, eftersom han faktiskt inte har någon som helst aning om omfattning eller tidsåtgång.

Fick för en stund sedan bra återkoppling på vad jag sade på budgetmötet i går, då jag som sista drastiska åtgärd - lagom ödmjukt - föreslog att vi lägger in en av mattidningarna i en av de andra mattidningarna som en fast avdelning i stället för att trycka den som egen tidning. Jag har ingen aning om hur ledningen reagerade på det men det verkar som om jag i alla fall hade gjort en bra framställan. Det känns skönt.

Solen skiner och våren är här! Om tre veckor så här dags har jag nyckeln till lägenheten i min hand och då ska jag och sonen ila till möbelvaruhusen och ordna bokhyllor och matmöbler - jag längtar så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar