onsdag 24 november 2010

Vintervit vardag

Följer med spänning budgivningen på några objekt i Kälvesta. Huset på Basgränd (förvisso trevåningshus men med viss radonhalt) hade utgångspris på 2 375 000 kronor och var i går kväll uppe i 2 725 000 kronor. Enligt statistiken har 1 400 personer kikat på vårt hus på Hemnet under 7 dagar. Radhuset på Soprangränd, som också visas på söndag, har lockat 898 träffar på sex dagar. Det känns litet bra i oron och spänningen. Nog borde vårt  hus - läget - locka några potentiella köpare?!

Det blåser halv storm ute och det snöar. Tempen ligger på minus tre-fyra grader. Det var med viss bävan jag körde till jobbet i morse. Lidingöbron är inte att leka med när det blåser och är halt! Tror jag flexar ut litet tidigare i dag - medan det fortfarande är ljust - för att försöka komma hem på ett betryggande sätt.

Även om jag vet att media haussar upp allting så känns det litet prövande att hela tiden matas med att man bara ska ta bilen om det är absolut nödvändigt och klass 2-varningar hit och dit. Usch, vad jag ogillar vintern! Jag vill ha värme och sol!

I går kväll premiärdrack vi litet glögg, med lakritssmak. Bättre än väntat! Tyvärr vet jag inte vart jag har gömt undan glögg-glasen, så det blev provsmakning i nubbeglas. Det var inte helt  lyckat! Nu ska jag fortsätta jobba under denna vintervita onsdag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar