måndag 8 november 2010

Värsta våndan

Snart ska jag bege mig medelst buss och buss till KS för att möta mamma, som ska på röntgen och läkarbesök. Det är stor vånda. Man undrar alltid vad man ska få höra. Och jag hör på mamma att hon är sämre. Hon är mer andfådd och hostar mer igen.

Snart ska väl någon mäklare ringa också. Det är stor vånda. Just nu känns det som om vi lägger ner det här för stunden. Ingen av de två lägenheterna är perfekt. Jag vill ha den stora men jag vill att den ska ligga i Sundbyberg.

Den här veckan publiceras artikeln i Journalisten. Det är stor vånda. Vilka blir reaktionerna? Kommer jag att ständigt ha någon flåsandes i nacken nu? Vedergällning kommer inte bokstavligt men eventuellt yrkesmässigt.

Den här veckan ska också budgeten version 2 vara klar. Det är stor vånda. Mina bitar är klara men tyvärr har min kollega inte hunnit med sina bitar. Och vi är ansvariga tillsammans.

Det är  litet mycket vånda just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar