söndag 7 november 2010

Rensning och rening

Efter fredagskvällens jättemysiga kväll hos goda vännerna var det i går dags för rensning av förrådet under trappan. Det blev så rent och snyggt! Sedan gick jag lös på en av mina garderober. Det blev en vända till Lövsta och det lär bli en vända även i dag.

Efter rensningen var det färd till Sundbyberg och en fika på stamfiket, som riskerar att bli vårt andra hem... OK, lägenheten ligger i markplan vid entrén och direkt över fiket på baksidan och man hade kunnat önska att den skulle ligga litet högre upp men mitt största problem är att det inte är en fyra. Jag får försöka tänka framåt. Och vi har ju inte köpt den ännu heller.

Jag försökte sedan få fram när vi köpt våra köksmaskiner och tvättmaskin/tumlare. När jag satt och läste i mina gamla almanackor drabbades jag av lätt depression. För bara fyra år sedan vägde jag nästan tio kilo mindre. Det är möjligt att jag då vägde litet för litet men nu måste jag gå ner åtminstone fem kilo! Jag mår verkligen inte bra av att väga så här mycket!

På kvällen, när alla andra åt allahelgonamiddagar och hade halloweenfester (en vecka för sent!) tog maken och jag en motionspromenad, innan vi bara slappade framför tv:n. I väntans tider...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar