lördag 20 november 2010

Familjen forever

En gråslaskig lördag inleddes med att jag vaknade tidigt (!), slappade framför TV:n och läste tidningen innan jag drog i väg till Barkarby för att inleda julklappshandlingen. När jag företrädesvis köpt klappar från mamma och pappa till barn och barnbarn, åkte jag över till dem och pratade en stund. Mamma blir litet piggare när man är där; hon anstränger sig väl och får annat att tänka på.
Hon hade kommit på att hon blivit sämre och tappat aptiten sedan hon slutade med en kortisontablett och då kom jag på att läkaren sagt att hon skulle börja ta den igen om hon fick biverkningar. Förhoppningsvis blir hon litet piggare med den enkla åtgärden.

Sedan röjde jag ut ett antal lakan, dukar och gardiner som sönerna snällt nog körde till Lövsta. I går sålde sonen också sin guldhamster Gertrud. Det blev litet tomt men samtidigt måste någon ha ork och tid att bry sig om och stimulera husdjur...

I kväll ska alla barnen vara hemma och äta tacos. Det blir mysigt med en familjeträff för en gångs skull! Familjen är viktigast av allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar