fredag 26 november 2010

Städat och snyggt?

I natt sov jag dåligt igen. Det drar ihop sig! I går kväll skulle städfirman lämnat prylar utanför men de kom aldrig. Därför låg jag och oroade mig över att det blivit något fel och de inte kommer i dag... Men förhoppningsvis fungerar allt som det ska. Jag har i alla fall  för-städat, så det ser riktigt prydligt ut hemma just nu!

Det snöar fortfarande. Nu har hela landskapet blivit vintervitt och eftersom de flesta tjuvstartat med adventsljusstakar så börjar det bli fantastiskt vackert. Men herregud vad jag har skottat och sopat hemma. Framsidan är inte så ansträngande men baksidan! Tyvärr låg ytterligare en halv decimeter snö på altanen i morse så jag vet vad jag ska göra i eftermiddag!

I går kväll tog Kjelle och jag en tur till Upplands Väsby. Kul med Blocket! Man hittar saker man söker och man säljer saker man inte vill ha. I Upplands Väsby handlade vi och dessutom har jag hittat en potentiell köpare av morfars gamla gitarr. Han får gitarren för en hundralapp, bara jag blir av med den! Bert, som han heter, bor i Sundbyberg så på något sätt ska han få över gitarren inom kort.

Vid morgonens kontroll på Hemnet kunde jag konstatera att 1 699 personer tittat på vår bostad, räknat på nio dagar, och bara 1 123 personer på Soprangränd på åtta dagar! En jämförelse är att 1975 personer tittade på Ängsullsvägen på 18 dagar - och då sprang det objektet ändå iväg jättemycket i pris!

Huset på Basgränd är nu uppe i 2,8 miljoner (utgångspris 2 375 000)!

Om sex minuter hoppas jag att Maries städfirma ringer på dörren och blir insläppt av sonen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar