tisdag 2 november 2010

Energikick

Lättstekt yellowfin tonfisk med syrad blomkål, halstrad pilgrimsmussla toppad med Kalixlöjrom samt en terrin på rökt salmalax och ljummen skaldjursvinaigrette.

På det amerikansk striploin med en korv smaksatt med äpple och enrisrökt sidfläsk samt kantarellfylld spetskåldolme (eller en himmelsk fisk) med potatispuré smaksatt med brynt smör och rödvinssås samt Dekonstruerad Rocky Road (chokladkaka med baileyfudge, marschmallowstoppar, och en massa annat gott). Till detta Codorniu Pinot Noir Brut, Robert Mondavi Private Selection Pinot Noir och Nederburg Noble Late Harvest i glasen. Jag dör. Det var nog nästan så nära mathimmelriket man kan komma. All heder åt mina kollegor som arrangerat en sådan pangtillställning med denna enormt goda mat. #Restauranggalan

Dessutom hade jag finfina bordsplaceringen vid Rocklunda arenas supertrevliga köksmästare, vinnaren i kategorin "Årets framtidslöfte" med representanter från Blåsingsborgs Gårdshotell och representanter från nominerade Bondens Skafferi. Zinat Pirzadeh gjorde sin roll som konferencier bra och Oskar Linnros framförde tre kanonlåtar. Det var första gången på länge som jag faktiskt kände för att hänga med på efterfesten.

Fast i dag är jag glad att jag inte gjorde det! I stället mötte jag upp sonen, som kom från köket och varit med och fixat den fantastiska efterrätten - och åkte hem. Se den kvällen gav en energikick!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar