lördag 27 november 2010

Begränsad rörelseförmåga

De började klockan åtta i går morse och halv fem ringde städerskan mig och sade att jag kunde komma hem om en timme för besiktning. Två stackars utländska städare hade då städat oavbrutet - inte ens ätit lunch - hela dagen. Fönstren glänste, huset doftade citron och allt såg jättebra ut. Utom diskbänken. Den var alldeles flammig. Så i dag har jag försökt fiffa till den via olika knep jag hittat på nätet.

Till i morgon ska den nog se rätt ok ut. Just nu får ingen röra sig i huset; helst inte duscha, gå på toaletten eller göra något i köket... Nåja; nästan i alla fall. Ena sonen jobbar och andra är på Oskar Linnroskonsert på Berns, så just nu är det lugnt i huset. Jag började dagen hos min frissa, som fortfarande lider av sviterna efter en förmodad hjärnhinneinflammation. Hon börjde gråta när hon såg mig. Inte för att det var just jag som satt och väntade utan för att hon bokat fel och blev arg på sig själv. Hon lugnade dock ner sig när hon sakta kom ihåg hur hon tänkt. Sedan sprayade hon en annan kund med hårglans i stället för spray och när hon skulle ta betalt slog hon in 11,10 i stället för rätt summa. Det är riktigt synd om henne. Hoppas hon kryar på sig!

Sedan blev det litet shopping med dotter (ja, hon betalade själv) och därefter adventsfika i förtid hos mamma och pappa.

Nu ska jag ägna resten av dagen åt att inte röra mig i huset! Det ska vara så tipp topp i morgon! (I morse hade 1790 personer varit inne och tittat på huset!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar