fredag 12 november 2010

Röjig fredag

Nu gör jag något som jag mycket sällan gör. Jag sitter med en GT framför mig.

Jag är helt slut, efter denna vecka av inferno. I går morse halv fem var jag uppe och plockade ner foton och direkt när jag kom hem i kväll - efter ett jobbigt men intressant budgetmöte, en massa skvaller om artikeln i Journalisten, korrekturläsning av hela tidningen och mycket annat - fortsatte röjandet.

En del av det som kan ligga i flyttkartonger till flytten har packats, mer som ska till Lövsta har staplats, växter har slängts och de flesta lösa föremål har stuvats in i skåp eller lådor.

Medan AIK ska byta tränare igen - vår egensinniga skotte har kastat in handduken - och socialdemokraterna genomgår en gigantisk kris - där partiledningen ställer sina platser till förfogande - har vi vårt eget kaos här hemma. Det gäller att hålla ordning på alla grejor i detta skede.

Det jobbiga är att fotograferingen sker på måndag och sedan är det en och en halv vecka tills visningen. Vissa saker ska fram och tillbaka i vändor. Men... allt går!

I dag har jag haft kontakt med besiktningsfirman kring kravet på stege och pris, samt med städfirman om pris, skatteavdrag och tidpunkt för städning. Det känns som om vi har hyfsad koll, trots allt. Nu gäller det att alla ungdomar är med på noterna och ställer upp också (inga problem med yngsta, tack för all ovärderlig hjälp!) så att vi verkligen får ut så mycket som möjligt för huset!

Mamma lät litet låg i dag. Dag ut och dag in sitter hon där i lägenheten. I går var en representant från stadsdelsförvaltningen hos henne för att kontrollera att hon inte ljög om sina problem att röra sig. Nu väntar vi bara beslut om färdtjänst för rullstol, så kanske hon kan komma ut litet.

I går var jag i Lidingö Centrum på lunchen för att leta efter fars dags present till pappa och några stora sockor till mamma, som hon kan han på fötterna när hon ska luftas i rullstol. Jag hittade inget av det jag önskade. Däremot började jag inköpen till mormors julklapp.

Det måste bli en snabb sväng till Vällingby i morgon förmiddag, direkt när affärerna öppnar, för att försöka hitta det jag söker! Nu ska jag sippa på min GT och kolla Idol samt svimma framför tv:n...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar