fredag 15 oktober 2010

TGIF

Slitsam vecka lackar mot sitt slut. Det är så mycket nu att jag blandar ihop saker och ting och verkligen får anstränga mig för att komma ihåg allting jag gör alternativt ska göra.

På jobbet har jag hunnit undan det jag hade hoppats, vilket är skönt. Var ute och fotograferade en brandövning i dag, i det fina höstvädret, men irriterade mig på min kollega. Jag har aldrig sett honom "in action" förut och det är bara att konstatera att han nog har haft sina glansdagar. Ju mer jag jobbar med honom desto roligare tycker jag det vore att ta över hans jobb nästa sommar när han går i pension.
Jag fick en hel kasse bröd från Fria Bröd, som tillverkar glutenfritt, i dag på jobbet, så jag gjorde det enkelt för mig och tänkte att vi skulle göra landgångsliknande mackor till middag. Jag köpte köttbullar, rödbetssallad, dallassallad, leverpastej, fetaost (det är fetaostens dag), ost, skinka och avocado och dukade upp. Tyvärr var brödet verkligen jättetråkigt så det blev inte den "festmåltid" jag hoppats.

Mamma var deppig i dag. Hon hade upptäckt att hon inte kan klä på sig själv och att allting tar väldigt lång tid. Jag försökte muntra upp henne med att hon måste ha tålamod och att hemtjänsten ska hjälpa henne med allt hon behöver hjälp med - men i bilkön på väg hem tillät jag mig att gråta en skvätt.
Jag såg synen av hur pappa, jag och brorsan står och tar emot släkten/vännerna utanför Råcksta kapell vid begravningen, precis som P stod med sina döttrar för snart ett år sedan. Det känns som om försämringen går så galopperande snabbt...

På den roliga sidan har jag nu bokat en del av överraskningen till makens 60-årspresent men även fixat bröllopspresent. Det blir en dagsutflykt till Utö julmarknad lördagen den 18 december med sjöfrukost på vägen dit och julbord ombord på M/S Cinderella på vägen hem. Det ska bli jättekul!

Tre saker som jag är stolt över
1. S1
2. S2
3. S3
Utan inbördes rangordning! Alla på delad förstaplats förstås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar