söndag 31 oktober 2010

Normal tid

Jag gillar inte omställningen till normal tid. De som sover länge älskar att få en timme sömn till. För mig, som alltid vaknar tidigt och aldrig kan somna om, blir det litet av en plåga. I natt sov jag jättedåligt, vaknade halv fyra (fast half fem sommartid) och kunde inte somna om. Nu är klockan åtta (fast nio sommartid) och jag är helt slut. Det här blir en alldeles för låååång dag. Och numera vet jag att det kommer ta flera dagar innan jag ställt om mig. Inte märker jag av de ljusare morgnarna heller, eftersom jag ändå vaknar så tidigt att det är mörkt ute. Däremot märker jag av de mörkare eftermiddagarna.

Tur att det är fotboll att se fram emot. Fast det spöregnar ute, det drar ner känslan litet. Känner mig låg helt enkelt. Av en hel massa orsaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar