onsdag 20 oktober 2010

Surprise

Gårdagskvällen blev precis så trevlig som jag hade trott och det blev dessutom rätt sent! Men jag sov gott efteråt och med gott samvete dessutom. Ärlighet lönar sig alltid!

På tal om ärlighet; helt ärlig är jag ju inte. Här smusslas det för fullt. Det blir ingen överraskningsfest när maken fyller jämnt om några månader - däremot blir det ju en tripp till Barcelona (om inte det värsta som kan hända händer just då) i några dagar i mars. I går bokade jag hotell; ett dubbelrum och ett trippelrum på Cuatro Naciones på Las Ramblas, ner mot hamnen. Där tror jag att vi kommer trivas, vi som gillar att bo mitt i smeten. Fotbollsbiljetterna till Barcelona-Real Zaragoza är ju redan bokade och snart ska jag också slå till och boka flygbiljetter. Ska bli så kul att överraska honom ännu en gång!

Jag är inte säker på om jag ska ge honom en Barcelonabok med biljetterna i eller om han bara ska få ett brev om att han ska ut och resa för att först på Arlanda få reda på vart han ska. Eller om man ska göra litet olika ledtrådar och så får han Barcelonaboken som sista ledtråd på Arlanda... Något kul måste vi hitta på.

I dag var jag annars på Tropicanas pressbrunch med juiceprovsmakning till massa goda tilltugg. Och som bordssällskap fick jag en spjutspets - hon som jobbat på mitt förra jobb längst nu, eftersom hon började samma dag som jag slutade. Vi kunde liksom inte sluta prata - vi har så många likadana upplevelser och hon får höra samma saker som jag fick höra av chefen. Alltid lika spännande att utbyta erfarenheter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar