torsdag 14 oktober 2010

Schizofren i sinnet

I dag känner jag mig litet lätt schizofren. Ena stunden är jag Fast Food-chefredaktör och i nästa djupt engagerad Skydd&Säkerhet-redaktör (chefredaktör in spe - förmodligen). Det är så många budgetdokument och planeringsdokument och eftersom de ska fyllas i för två tidningar blir det många olika projektnamn och nummer att hålla i huvudet. Men en sak är säker; om det blir så att jag tar över Skydd&Säkerhet kommer det att hända saker med tidningen. Som ekonomidirektören mycket riktigt påpekade i dag; den behöver bättre lönsamhet. De planer jag redan har i huvudet exploderade i ännu fler planer; gå igenom prenumerationsregistret, dra igång aktiva prenumerationskampanjer med studeranderabatter och samarbeten, locka fler annonsörer i takt med att de lämnar konkurrenten (min förra arbetsgivare), ändra form och innehåll i tidningen, skapa en Facebookgrupp, ett Twitterkonto, en blogg på hemsidan osv osv.

Sedan var jag snabbt tillbaka i Fast Foods alla aktiviteter och jagade människor som ska betala medlemsavgift i vårt VIP-råd, gjorde telefonintervjuer och fick intressanta förfrågningar från IT-Micke angående e-tidningen.

Det finns så mycket att göra! Var ska jag börja? I bilkön på väg hem började jag skissa på en logotyp för vårt råd och sedan var det dags att avlägga ett snabbt besök hos föräldrarna, som återförenats i hemmet, möta maken och dra till Coop Forum för storhandling, hem och jobba litet mer och försöka hinna med litet "skönhetsvård" också!

Tre trista saker i dag:
1. Glömde privata mobiltelefonen hemma - satan vad handikappad man blir.
2. Höstregn och rusk i morse.
3. Den perfekta lägenheten dyker inte upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar