måndag 25 oktober 2010

Ödesdag

- Jag har upptäckt några svullna körtlar på halsen.
Det var mammas budskap i dag. Det känns inte som något bra budskap. Det ligger något ödesdigert över det. OK, lymfkörtlarna växer. OK, hon ska till läkaren om ett par veckor. OK, hur mycket hinner metastaserna växa på ett par veckor?

I dag ringde jag biståndshandläggaren, som var upptagen och skulle återkomma inom två dagar (vilken service), eftersom jag vill få besked om hur det går med färdtjänstansökan. I morgon får jag kanske ringa lungdagvården igen...

Ödesdag är det också för AIK. Det känns helt omöjligt att de ska besegra Halmstad i kväll men det är nästan ett måste för att de ska slippa kvala...

Till viss del tror jag på ödet. Men ibland tillåter jag mig att tvivla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar