tisdag 26 oktober 2010

Tasty tisdag

Det vankades presslunch och invigning av det nya konceptet Bianchi Café & Cycles på Norrlandsgatan i Stockholm. En fantastisk italiensk buffé stod uppdukad och superentreprenören Salvatore Grimaldi skakade hand och visade stolt upp 360 kvadratmeter showroom med cyklar för mellan 6 000 och 110 000 kronor styck och tillhörande chict café. En helt OK lunch med andra ord. Även om den solkades litet genom närvaron av min tidigare chef, som naturligtvis snott åt sig inbjudningskortet och gått dit - utan skrivblock, penna och kamera.

Och AIK vann den viktiga matchen mot Halmstad i går - mot alla odds! Jag har visserligen inte på allvar trott att favvolaget skulle åka ur allsvenskan i år, i motsats till en del andra olyckskorpar i min närhet, men nervöst är det och nervös kommer jag vara på söndag när det är dags att ta sig an Elfsborg i den näst sista omgången. Och med två omgångar kvar vill jag påminna om att jag redan efter omgång ett i vintras, påstod att Helsingborg kommer vinna i år. Det står jag fast vid. Har tittat på flera av deras matcher och flera av Malmös och tycker att Helsingborg spelar både intelligent, roligt och jämnt i jämförelse med Malmö, som blandar och ger litet mer. Jag tror fortfarande på Helsingborg - fast resultatet där anbringar ingen som helst nervositet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar