tisdag 31 maj 2011

Matt av matta

I går efter jobbet for vi och köpte en matta till matsalsbordet. Den kändes helt rätt i affären; billig (kan skänkas bort om vi inte vill ha den) och rätt simpel. Tyvärr kändes den inte klockren hemma. Den var helt enkelt för svart. Stolarna ser därmed bruna ut. (De är bruna men har sett svarta ut tills mattan kom på plats). Jag får se om jag kan vänja mig eller om jag smyger i väg och köper en ny... Det blev dock jättebra med en matta på plats. Fast jag blev litet matt av hela processen...

I går kom också värmen. Underbart! Nu ska jag bara njuta av mina lediga dagar. Hoppas högtrycket håller i sig i minst en vecka, helst tre månader!

I dag fick jag ett mms på nya lilla kusinen - jättekul! Det är alltid lika overkligt att se ultraljudsfoton på foster och ta in att det faktiskt är en levande liten krabat där inne! Men det är det!

På lunchen var jag och köpte en cocktail av olika flaskor till champagnesangrian på söndag. Bror och svägerska (och krabaten i magen) kommer på middag och jag tänkte inleda med en favoritdrink - jag hoppas att jag kan få till en riktigt suverän champagnesangria, såsom den smakade på Teneriffa för några år sedan. Jag har googlat och letat recept och tror nu att jag fått fram det bästa.

Jag har klarat av dagens två budgetmöten och ska fortsätta jobba i några timmar tills jag får återvända till Sundbyberg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar