söndag 8 maj 2011

Invigning

I går invigde vi lägenheten med middagsgäster. Det var första gången vi bjöd på hemlagad mat här. Jag gick dock ut försiktigt och fixade bara krustader och rosa bubbel på balkongen innan det blev tacos följt av jordgubbar och glass. Vid halv elva-friden följde vi gästerna till pendeltåget. Det blev jättebra med matsalsbordet och stolarna i vardagsrummet och jag trivs fantastiskt bra. Jag njuter fortfarande av varje steg jag tar i lägenheten och häpnar över hur ljudisolerat det är.

I går satt det två medelålders par, varav ett bor här, på framsidan och drack champagne i solen. Det är så otroligt mysigt! Själv gick jag till gatumarknaden och köpte jordgubbar och bananer efter mitt besök hos frissan på morgonen.

Nu ska vi bara köpa ett par blommor och lådor till balkongen, en kökslampa och en matta. Sedan får vi nog anse oss klara för stunden.

Och jag får ladda om till nästa veckas middag. Funderar över vad vi ska bjuda på då...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar