söndag 22 maj 2011

Ingen domedag

I går skulle världen gå under enligt någon amerikansk domedagspastor/dåre. Det enda som hände var att AIK gjorde en dålig match och förlorade med Gävle. Det kan man leva med. Det är svårare att leva med att spelarna börjar klaga på varandra i pressen.

Den lyckliga lördagen avslutades med andra pris i vindragningen, så vi kom hem med sju vinflaskor strax före tolv i går kväll. Det blev, som vanligt, en kväll med många skratt! Hoppas det blir vindragning snart igen!

I morse gjorde jag två sjöar runt före kvart över åtta. Jag stavade mig hemifrån med stavarna tio över sju och började med rätt tråkiga Råstasjön innan jag avslutade med Lötsjön och sista kilometern hem. Kvart över åtta var jag hemma, rätt trött.

Senare åkte jag och maken till Maltesholmsbadet där vi skulle sola med dottern. Tyvärr blåste det kalla vindar, så även om tempen låg på 20 grader satt jag och frös i nästan två timmar. Sedan fikade vi med pappa på Wayne's Coffee i Vällingby och återvände så småningom hem.

Tyvärr blev det ändrade planer för eftermiddagens glas vin med goda vänner men jag tog ändå ett glas på balkongen när solen äntligen kom fram.

Söndagen närmar sig sitt slut och jag har en rätt tuff vecka framför mig; dock med ett roligt inslag på tisdag, då jag ska träffa tjejerna från tidigare jobbet över en räkmacka på Anglais. Vi ska bland annat skåla för att en tidning har gått i graven menf ramför allt ska vi ha jättemysigt.

Livet fortsätter, jorden gick inte under. Däremot har ännu en av Islands vulkaner fått ett utbrott och nya askmoln kan bli verklighet. Men - jorden går inte under för det - heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar