söndag 15 maj 2011

Sunday bloody Sunday

Egentligen är söndagar förbaskat tråkiga dagar. De är förvisso oftast lediga men det är egentligen bara en lång nedräkning till måndagen. I dag är inget undantag - dessutom spöregnar det ute.

Vi hade en jättetrevlig kväll i går med goda vännerna och deras lilla söta gamla, trötta hund. Vi åt gott och pratade mycket med en hel massa ljus tända. Sedan såg vi med ett öga på poängutdelningen i Melodifestivalen och kunde strax före halv ett se Sverige komma trea med det mediokra bidraget Popular.

Vi vaknade till spöregn och sedan har det bara fortsatt regna. Jag drar mig för att gå ut, även om jag borde motionera efter gårdagskvällens ätande. Det är i alla fall dotterns namnsdag i dag, så det ska vi fira med Viktväktarmuffins och fika. Det är förstås en liten ljusglimt i tillvaron.

Jag hade själv namnsdag i veckan och maken kom hem med fina pelargoner. Mamma var en mästare på att komma ihåg bemärkelsedagar och jag har blivit lika noggrann med att gratulera alla på namnsdagar och födelsedagar.

Däremot vet jag inte om jag vill fundera så mycket på den födelsedag som kommer. Det var otroligt roligt att fylla 40 år men jag tror att jag har mer blandade känslor för 50-årsdagen. Jag vet inte om jag vill att dagen ska firas eller passera obemärkt. Egentligen älskar jag ju att fixa partaj och sammankomster, så något borde jag ju göra. Samtidigt ogillar jag att ordna något för att fira mig själv och att vara den som står i centrum för uppmärksamheten. Tur att jag har litet mer än ett halvår på mig att fundera. Förmodligen drar vi bara till Canarias och låtsas som det regnar...

Innan det är måndag och jobbdag igen så är det VM-final i ishockey i kväll. Det blir en riktig rysare, ett hatmöte mellan Sverige och Finland. Det är något att se fram emot en grå, jäkla söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar