torsdag 26 maj 2011

Våga vägra vågen

Det är torsdag. Jag säger inte mer. Det är invägningsdag. Och det går åt helvete. Trots att jag har haft en riktigt bra vecka, så har jag inte gått ner ett gram enligt vår våg hemma. Då lär jag inte ha gått ner något på Viktväktarnas våg heller. Man borde våga vägra vågen - men då går man ju bara upp i vikt och vågar inte ställa sig på vågen av den anledningen...

Våga vägra vågen borde supportrarna på Guldfågeln arena i Kalmar också göra. Det är töntigt med vågen på läktare! Ändå körde de vågen flera gånger under gårdagskvällens match mot AIK, som vägde jämnt och som borde ha slutat 1-1 men tyvärr slutade med förlust för AIK. Surt!

Det är torsdag. Vårmarknad i Sundbyberg. Jag ska jobba hemma i eftermiddag för att försäkra mig om en parkeringsplats. Det ska bli kul att se hur mycket folk som kommer - det lär bli packat på alla gator! Det är svårt att lämna Sundbyberg på morgnarna nu. Det doftar nybakat från 7-Eleven, det doftar rostat kaffe från Arvid Nordquist och det doftar syrén. Då får man sätta sig i bilen och åka till Lidingö i stället....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar