lördag 28 maj 2011

Ovidkommande orsak

I natt drömde jag att jag satt och plockade bland gamla foton. Då hittade jag ett på mamma, med cigarrett i munnen, när hon hjälpte till att packa upp här i nya lägenheten (!). Då fortsatte drömmen med att jag kom på att jag inte visste om hon dog av, encellig eller flercellig lungcancer, om hon dog av den lungcancerform som kan ha orsakats av rökning eller den andra formen. Jag drömde att jag jagade läkare för att få besked. När jag vaknade insåg jag att det faktiskt inte spelar någon som helst roll vilken form av lungcancer hon dog av. Hon är lik förbannat död.

Jag har sorterat bland mina recept i jakt på just det jag inte hittade. Men jag har fått hyfsad ordning på recepten ;-) Jag fick välja ett annat i stället, eftersom jag tänker bjuda pappa på middag i kväll.
Jag försöker se ljus i mörkret. Det är ett antal negativa strömningar just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar