måndag 23 maj 2011

Tänk om, tänk nytt

Fasiken vad tunga måndagmorgnar är nu för tiden! Det känns märkligt! Jag vill inte åka till jobbet, det är tungt när jag kommer fram och så fortsätter det hela dagen. Det kan förvisso bero på den allmänna stämningen, att mediachefen ska sluta, att jag förväntas vända en tidning till lönsamhet - ett krav som är näst intill omöjligt att leva upp till - och att jag har otroligt mycket att göra före semestern. I dag möttes jag dessutom av att projektledaren gått hem på grund av hjärtflimmer och att försäljningschefen inte kunde komma för att han var yr och hade hjärtklappning.

Det, om något, är möjligen bevis på den allmänna stämningen, så här i omorganisationstider. Jag vill ju jobba med den här tidningen, jag vill få lönsamhet och piffa upp den, jag har gått in i detta med öppna ögon - men när alla slutar och vi inte får någon långsiktighet, är det onekligen jäkligt tungrott.

Jag kanske måste tänka om och tänka nytt... Det är egentligen för tidigt; jag vill ju jobba med tidningen i åtminstone ett år så att man kan se någon effekt. Så jag ska tänka om och tänka nytt... inte riktigt än bara.

Jag får rida ut måndagsvåndan och i stället fokusera på resten av veckan! Det brukar gå lättare då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar