måndag 16 maj 2011

Rullgardin ner

Vad hände? Luften gick ur. Fullständigt. Ser mig omkring i arbetsrummet och vill bara gå hem och dra täcket över huvudet. Det är grått och rätt trist ute, normalt Sverigeväder förvisso. Det är måndag morgon. Det är fem månader på dagen sedan mamma dog. Det är en månad sedan vi flyttade in i vår drömbostad.

Men, just i dag gick rullgardinen ner. Det är måhända en kombination av längtan efter ledighet och den stora tröttheten efter flytten och efter det senaste halvårets turbulens.

I går fortsatte vi vår restaurangvandring i Sundbyberg och åt på Rhodos, en grekisk kolgrillsbar på Tulegatan. Det var OK men inte himlastormande. Sedan låg jag i soffan och tittade på VM-finalen, som började bra (Sverige tog ledningen och spelade snyggt) men slutade i ett riktigt magplask med 6-1 till Finland, som därmed tog guld.

Jag sov otroligt hårt och gott och tog mig till jobbet i vanlig ordning. Väl här känns det oändligt segt. Det är många lösa trådar, mycket lösa boliner, och stor osäkerhet, bland annat kring ny annonschef. Det känns motigt. Det känns tungt. Och tyvärr tror jag att dagen fortsätter med rullgardinen nere. AIK ska möta allsvenska ledarna Helsingborg i kväll och jag är nog mer realist än optimist just i dag.

Nu ska jag försöka rulla upp rullgardinen, titta ut och framåt och därefter hitta tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar