fredag 20 maj 2011

Nästan två liter mjölk

Det var invägning i går igen. Och det var litet ångestladdat, eftersom veckan sett ut som den har gjort men jag var taktisk och bytte till tunna sommarkläder innan jag gick till Viktväktarna. Det gjorde att vågen gav mer utslag än jag egentligen har gått ner. Totalt har jag nu nästan gått ner två kilo, alltså ungefär två liter mjölk. Det känns bra men jag tycker att det går trögt. För tio år sedan när jag var med i Viktväktarna gick det mycket fortare, tror jag. Fast jag vet att jag inte har lika mycket att gå ner nu och jag vet att det blir svårare ju äldre man blir, åtminstone som kvinna.

Det är i alla fall fredag och solen skiner. Det ser ut att bli en toppenhelg och jag bara njuter av tillvaron just nu. Det är en bra dag, det blir en bra helg!

I morgon är det både fotboll och vindragning men innan dess ska jag stavgå runt Lötsjön på morgonen och sola mitt på dagen.
Men - nu ska jag tugga i mig ett äpple och glädjas åt att jag nästan väger två paket mjölk mindre än för en månad sedan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar