tisdag 24 maj 2011

Friska vindar

I dag känns det bättre igen. Det blev en promenad och en kaffe på Cino med sonen i går kväll, efter att jag jobbat hemma ett tag och i dag inledde "teamet" med ett möte hos ett säkerhetsföretag, för att diskutera eventuellt samarbete framöver.

Det blåser fortfarande enormt friska vindar och i dag har vädret också kryddats med regn. Det känns otroligt onödigt. Jag ska ha mitt första jurymöte inför Security Awards och därefter ila vidare till Anglais. Jag får väl be om en smörgås utan alltför mycket majonnäs. Viktnedgången går verkligen långsamt. Nu tycker jag att jag känner på kroppen att jag gått ner men inte tusan visar vågen någon förändring! Förr om åren gick det mycket snabbare! Jag vet; tålamod, tålamod!

Har en massa saker på min "att göra"-lista men har inte riktigt energi att göra någon av dem. I stället packar jag litet. I sommar, när jag tar över den andra tidningen, ska jag också byta rum - något som kommer att gå snabbt när det väl är dags men som jag ändå vill förbereda. Det ger litet praktiskt slit, sådant där som kan kännas rätt bra som omväxling!

Nu hoppas jag bara att de friska vindarna avtar, så att jag kan ta mig till Anglais utan att bli blöt och rufsig! Man vill ju se litet respektabel ut när man glider in i baren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar