onsdag 31 augusti 2011

Lugn sekund ger dåligt samvete

Deltog på mitt första styrelsemöte med Qnet idag, nätverket för kvinnor på ledande positioner i säkerhetsbranschen. Det tog betydligt mycket längre tid än jag räknat med, så eftermiddagen blev tämligen sönderhackad och ägnades mest åt resor, från Lidingö till Hammarby Sjöstad och retur. Det var dock ett kul gäng och det kändes som om nätverket fick en liten nystart i dag.

På vägen hem från jobbet ringde jag pappa, som jag inte hunnit ringa på ett par dagar. Det ger litet dåligt samvete. Han går på sin sjukgymnastik nu och märker att det ger resultat.

Yngsta sonen är fortfarande sjuk och sängliggande. Det är svalt och mörkt ute. Maken har blivit lätt beroende av nya säsongen Robinson och mellanbarnet vill flytta från stan. Sammantaget är allt litet deprimerande. Så lugna sekunder är kanske inte att fördra - då funderar jag för mycket på allt och inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar