lördag 6 augusti 2011

Fritt fall

Just nu känns det som om det är fritt fall vad gäller vikten! I går firades ju dottern i förskott och det känns som om jag då åt för en vecka. I dag skjutsade vi ut henne och vänner till Arlanda direkt på morgonen, så det blev inget motionerande heller. Bara okynnesätande. Nu är nya tider!

Det drabbar mig alltid när man skjutsar i väg någon av ungdomarna. Jag känner mig tom en lång stund. Nu vet jag att hon är framme och jag vet att hon klarar sig fint - det är bara själva separationen som är jobbig. Maken och jag fikade på Boullan när vi kom hem igen och när vi kikade in i lampaffären såg jag att lampan jag gillat sedan vi flyttade in var nedsatt 70 procent. Tyvärr hade inte affären öppnat ännu och när vi gick dit några timmar senare, var den borta. Den höll just på att slås in av personalen eftersom ett par tydligen köpt den minuten innan vi klev in! Vi lyckades dock köpa en annan kökslampa till nedsatt pris, så nu kan vi bocka av kökslampa. Det börjar ju mörkna ute nu...

Gårdagens firande var mysigt. Vi kunde sitta ute på ny-trädäckade balkongen och kika på människor och skvallra i många timmar.

Nu är det lördag afton. Sonen ska ut och festa igen. Då får väl vi också göra det... fast festandet för vår del är ytterst sparsamt. Ett glas vin på någon av stadens krogar står på agendan. Nu sätter jag punkt för semestern.

Jag kan med viss sorg konstatera att jag inte heller i år åkte in till Pridefestivalen och Prideparaden i dag.
Jag kan konstatera att sex veckor går fort.
Jag kan konstatera att min jobbmejl-inbox är tom eftersom jag ägnat en halvtimme om dagen åt mejl och hemsidesuppdatering.
Jag kan konstatera att sommaren har varit fantastisk vädermässig.
Jag kan summera.
Semestern. Är. Slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar