fredag 26 augusti 2011

Lugnet lägger sig

Det blev i alla fall inte 60 timmars arbetsvecka. Det blev kanske 50 timmars arbetsvecka. I går var jag så oändligt trött men jag åkte hem tidigare och korrekturläste Fast Food i lugn och ro och återfick litet krafter. Så på kvällen var sonen och jag ute på surströmmings- och kräftskivan på gatorna utanför och jag träffade och såg en massa bekanta människor. Det gav energi.

Jag hittade också ett par byxor och en kavaj på rean. Det gav också energi.
Och i dag är jag i princip klar med Fast Food och har kommit en bra bit på Skydd  Säkerhet. Det ger också energi.

Jag fick beröm av projektledaren för att vi låg så bra till. Det gav en hel massa energi.

Jag ser slutet på en rent djävulsk treveckors period. Det ger inte bara energi, utan stor tillfredsställelse.
Nu är det helg. Det är 23 grader ute och halvklart. Det utlovas högsommarvärme i morgon. Läget är under kontroll.

Jag drar en lättnadens suck när lugnet så sakteliga lägger sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar