tisdag 9 augusti 2011

Flytt och flykt

Så är man i gång igen. Klockan sju i går morse var jag på jobbet och en halv timme senare hade jag flyttat in i mitt nya rum. Litet större, litet ljusare, litet kallare och klart mysigare. Dessutom närmare skrivaren och toaletten. Nu väntar jag bara på lister där jag kan hänga upp tidningssidor och en extra bokhylla, så kommer jag att trivas som fisken i vattnet.

Så är man i gång igen.
Sedan halv åtta i går morse har det varit fullt ös hela tiden. Jag jobbade väl tio timmar i går och lika många i dag. Mina jurygrupper var nästan klara men jag ärvde några från mina två kollegor som slutade, där man inte fått fram nominerade och vinnare ännu, så jag har fått mejla, ringa och fiffa för att få till nya möten litet snabbt. Som tur är, har många precis kommit tillbaka från jobbet och har inte så mycket inplanerat ännu så det har fungerat rätt bra. Jag har också förberett båda tidningarna, haft möten, gått igenom post och en hel massa andra saker. Efter sommarens händelser i Norge kan man ju inte ge ut en säkerhetstidning utan uppföljning, så jag har lyckosamt nog kommit över en riktigt bra text om hur man går från att vara fanatiker till terrorist och hoppas kunna komplettera med en intervju med någon från Säpo. Tiden är dock inte på min sida; bägge tidningarna måste snart vara klara och de nominerade måste definitivt vara utsedda om en vecka.

Dagarna går otroligt fort och blir onekligen en kontrast från vardagslunken och semesterns lata dagar. Jag saknar att vara pigg på kvällen och kunna sitta uppe länge. Men - jag älskar att jobba och det ger stimulans att få utsättas för litet positiv stress. Än så länge har jag allt under kontroll i mitt nya fina rum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar