måndag 29 augusti 2011

Energi i små portioner

Det blev något av en hatmatch. AIK slog dock Syrianska med 1-0 på övertid och det gav en massiv energikick när domaren - som hade en riktigt dålig dag - till slut  blåste av matchen. Och i dag var det plötsligt måndag igen.

I dag träffade vi en potentiell samarbetspartner/annonsör och precis som för någon vecka sedan, då vi träffade en annan nytillträdd marknadschef fick jag höra: "Vi vill samarbeta med dig och din tidning, du har alltid varit så proffsig och trevlig och vi har haft en sådan bra relation". Det värmer! Och i bästa fall ger det pengar in till tidningen - och en bättre produkt.

Det är kanske ingen tillfällighet att det är två kvinnor som har yttrat orden; vi lever i en sådan mansdominerad bransch och åtminstone en av våra två konkurrenter är riktigt traditionell manlig, där "kompisar" kliar varandra bakom örat och dunkar varandra i ryggen. Det känns i alla fall jättekul och ger nya energikickar när man får litet cred.

Så nu är jag pigg igen. I morgon tryckgodkänner jag Fast Food och lämnar över nästan allt som har med den tidningen att göra till min efterträdare. I morgon ska jag också träffa Steffo Törnquist, som ska leda vår Stora säkerhetsdag i nästa vecka.

Just för dagen har jag läget under kontroll. När jag kom hem höll sonen och maken på att rolla sonens vägg sista gången och jag smet i väg till Sy-Center, där jag lämnade in min fina Thailandsklänning. Det var en jättetrevlig sömmerska där och hon lovade att se vad hon kunde göra. Hon tyckte tyget var fantastiskt och att det var ett gott hantverk med ordentlig helfodring. Det kändes skönt att höra. Den var ju inte gratis...

Men full av all min nyvunna energi ska jag nu korrläsa några sidor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar