tisdag 30 augusti 2011

En tidning mindre

Jag fortsätter att boosta mitt ego. Blev löjligt glad i dag när jag fick följande mejl från formgivaren av Fast Food:
"Tack själv för den här tiden. Det har varit väldigt trevligt och smidigt att jobba ihop med dig och du ska veta att vi ofta har dig som rättesnöre när det gäller hur bra allting kan funka med en redaktion. Kanske möts vi igen!"

Själv tycker jag att jag petar och kontrollerar litet väl mycket i bland men jag vet förstås att jag alltid lämnar i tid och med tydliga instruktioner. Jag blev i alla fall väldigt varm om hjärtat när jag nu tog "farväl" av en tidning i samband med dagens tryckgodkännande.

Jag tog också med mig de färdiga sidorna av Skydd & Säkerhet och satte mig med en layoutare på vårt kontor, som gjort mallen till tidningslayouten. Hon blev jätteglad när hon bläddrade igenom sidorna, eftersom hon såg att det nu börjar se ut som det var tänkt.

Och morgon inleddes på innestället Mocco, där vi träffade G4S och Steffo Törnquist för att gå igenom vad som händer nästa torsdag. Han var full av kreativitet, Steffo, så nu ska vi inleda dagen med en twitterkonversation honom och mig emellan, innan han kommer in på scenen. Det blir åtminstone 120 personer som jag ska stå och twittra inför. Det känns litet i magen...

Nu inleds budgetarbetet på jobbet. Vilken tur då, att jag bara har en tidning att jobba med nu! Hurra!
Hemmavid är alla ungdomar förkylda. En stannade hemma från skolan i dag och en gick hem efter lunch. Det är inte vanligt och förhoppningsvis övergående.

Hösten har kommit. Jag vägrar att klä mig därefter. Vita uppkavlade jeans och sandaler ger sommarkänsla men också ett visst mått av frossa. Jag hoppas på en riktig britt-sommar i september. Och till dess får jag frysa in hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar