fredag 5 augusti 2011

Vågar vägra vågen

I dag vägrar jag att ställa mig på vågen. I onsdags var det god grillning och en hel del dryck hos goda vännerna - sådant är inte bra för viktminskningen. I går var det en lugn hemmadag utan större lust att göra någonting mer än att äta upp chokladen från kryssningen - sådant är inte bra för viktminskningen. I går kväll var sonen och jag på O'Learys för att se IFK Göteborg-AIK. Det innebar en god Ceasarsallad, vitlöksbröd och vin - sådant är inte bra för viktminskningen.

Nu har jag förvisso varit ute och motionerat i 45 minuter men dagen kommer att innehålla mexikansk smörgåstårta med nachos, cheesecake, ny drink och vin - sådant är inte bra för viktminskningen!

På torsdag ska jag väga mig igen! Då kör Viktväktarna igång här hemmavid - och då är semesterns sötebrödsdagar till ända så att det lättare att hålla igen för att nå den optimala målvikten.

Maken har lagt nytt fint trägolv på balkongen! Det tog nästan en och en halv dag, eftersom han har varit minutiöst noga med passformen - men det är riktigt, riktigt snyggt! Det känns nästan som om vi har fått ett rum till! Sonen, som har tillfrisknat men ändå varit hemma, har varit behjälplig och jag har förstås fått städa efteråt!

I dag firar vi dotterns 22-årsdag! I morgon skjutsar vi henne till Arlanda. Förhoppningsvis kommer sonen hem från Mjölby på söndag! Snart är allt som vanligt igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar