onsdag 24 augusti 2011

Mörkret faller

Utanför fönstret börjar det mörkna. Jag jobbar fortfarande. Jag jobbar och jobbar och jag brukar verkligen inte klaga men det är hysteriskt mycket nu. Jag ser dock ett slut. Om någon vecka. Mötet i går med FF VIP Group gick bra och jag åt min första hamburgare på säkert tio år. Den var supergod. Max är bäst!

På kvällen åt jag thaimat, för då träffade jag gamla jobbarkompisar från polisen och var i Vitabergsparken med tusentals andra för att titta på Jonas Gardell. Fast vi var tidiga fick vi ståplats och det är ju sådär lagom bekvämt. Vi kikade också in i nyskilda exkollegans lägenhet på söder, innan jag begav mig hemåt i mörkret.

Jag har med skohorn klämt ihop artiklar och annonser i Skydd & Säkerhet och precis när jag började känna mig klar fick jag börja om. När jag sedan nästan var klar började korren på Fast Food komma. Så nu sitter jag här i mörkret igen och jobbar. Klockan är 20.20 och vi får tända alla lampor.

Hösten närmar sig med stormsteg och jag är så trött, så trött. Det är tur att jag älskar att göra tidning och vara med när och där det händer - annars hade jag nog packat ihop vid det här laget.

I morgon är det kräft- och surströmmingsskiva här i Sundbyberg och gatorna stängs av vid klockan tre. Jag har en massa sidor att korrekturläsa så jag har lovat mig själv att åka hem klockan 14.00 för att korrläsa i lugn och ro. Det känns mest praktiskt.

Nu måste jag tända fler lampor. Mörkret faller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar