måndag 20 december 2010

Weekendsummering

Bloggande, Facebook, Twitter. Allt känns rätt meningslöst i sorgetid. Men livet går vidare, så även de sociala medierna. I fredags jobbade jag. Det gick rätt bra. Alla var jättegulliga och trevliga på jobbet. Jag åt lunch och fikade med en jobbarkompis och så fick jag min lilla egen sorgestund i bilen på väg hem. Det börjar bli en vana, det där - att sitta och bilen och gråta. Jag gjorde litet mer julgodis och lade mig jättetidigt.

I lördags åkte maken och jag hemifrån klockan 8.30 för att ta Cinderellabåten. När vi kom fram i snöstormen fick vi veta att isläget var sådant att färden inte kunde gå till Utö, utan att vi i stället skulle få gratisbiljetter till Skansens julmarknad. Vi åt sjöfrukost under långsam färd till Vaxholm och äkte åter till Allmänna Gränd. Vi gick på julmarknaden och frös, tog ett glas vin på Gubbhyllan, fortsatte med båten ut i skärgården och åt ett jättegott julbord. Åkte in i Stockholm, gjorde en piruett mellan slottet och Grand Hôtel och lade till klockan sex.

Då var vi rätt möra, så vi åkte hem och blev bjudna på en drink hos brorsan. Kom hem vid elva och väntade uppe på sönerna som kom någon halvtimme senare.

I går, söndag, var det mer godisbak, snöskottning och tvättande. Jag och ungdomarna åkte sedan över till pappa och köpte med oss pizza. Vi slog in hans sista julklappar och jag slängde all mammas medicin. Man blir bara deprimerad av att se den. Jag tog till vara litet allergimedicin och smärtstillande för egna behov. Över huvudtaget är det naturligtvis litet deprimerande i lägenheten. Sedan spelade vi Bingolotto. På totalt lotter blev det en vinst om 100 kronor till pappa.

Pappa har dessutom satt in pengar till mig och brorsan, som en gest av uppskattning. Det känns inte helt bra i magen men samtidigt är det hans sätt att visa kärlek. Vi hjälpte honom också att boka medverkan på vår stora överraskning i mars. Det känns i alla fall bra.

Jag och morbror har också dragit upp strategin för juldags- och  nyårsfirandet.
Livet går som sagt vidare. På något jävla sätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar