fredag 3 december 2010

Snö och mer snö

Man borde väl vara glad. Det var inte minus 17 i morse utan bara minus 6. Men i stället snöade det ännu mer. Det var snorhalt att köra till Lidingö och nu längtar jag efter en veckas sol på Kanarieöarna. Det känns osäkert att boka med tanke på mammas tillstånd (igår var hon så andfådd att hon inte kunde prata) men det kanske ändå skulle kännas litet befriande att ha något att se fram emot i vintermörkret.

Mamma får otroligt bra hjälp av ASIH. Nu senast en apparat som ska hjälpa henne att andas lättare. Hon har också fått speciallakan så att det ska vara lättare att röra sig i sängen. De är extremt lyhörda och så fort det är något, pratar sköterskan med läkaren och så ringer läkaren. Det känns verkligen underbart skönt!

I går fick vi besked av mäklaren att köparen nöjer sig med en genomgång av besiktningsmannen. Det är ju bra i och för sig men nu kommer de nästa torsdag mitt på dagen. Det var  mindre bra. Maken har svårt att komma ifrån just den dagen och att åka fram och tillbaka till Lidingö två gånger på en dag känns inte särskilt attraherande. Vi får se hur vi löser det.

Dottern och jag var och handlade litet julklappar i snöstormen i går kväll, sedan kunde jag äntligen adventspynta litet! I kväll ska jag byta gardinerna också! Det är så mysigt med decemberpyntet och det känns speciellt nu, eftersom det är sista gången i denna bostad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar