torsdag 30 december 2010

Full fart en torsdag

Promenad till Vällingby, ringde begravningsbyrån och fick veta hur många som anmält sig till minnesstunden (9 förutom vi 10), åkte med pappa till plåtverkstaden och visade upp parkeringsskadan och bokade tid för byte av stötfångaren, åkte vidare till systrarna i Åkermyntan och beställde smörgåstårta (12 bitar rostbiff ock 9 respektive 6 räk och lax). Sedan hann vi med att köpa raggmunkssmet och tanka samt slänga glasflaskor också, innan vi åt mack-lunch hos pappa.

När jag kommit hem, ringde jag för att beställa flyttstädningsoffert och lade ut tre annonser på Blocket, en på mina kära Lottaböcker, en på dotterns fina dockor och en på pojkarnas Briojärnväg. Jag har också mejlat officianten och känner mig nu rätt nöjd med min lediga dag.

Under promenaden hem såg jag begravningsgästerna framför mig och fick tårar i ögonen igen. Det är två veckor sedan mamma dog i dag och det äter mig inifrån fortfarande. I dag hängde jag undan hennes ytterkläder. Det är små steg men de är tunga. Men det äter mig inifrån i sanning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar