onsdag 29 december 2010

Ordentlig onsdag

Det är rätt skönt att vara tvångsledig. Var ju tvungen att ta ut tre "miljödagar" innan årsskiftet, för att de inte skulle "försvinna". Går visserligen igenom mejl och redigerade manus i går, som också enligt tidsplanen lades ned på formgivarens server. Men då mejlade han att han var ledig... Litet onödigt jobb alltså.

I går var jag över hos pappa och åt lunch. Vi rensade litet bland mammas kläder, åtminstone de som låg framme. Det mesta slängde jag på vägen hem. Några plagg har jag tvättat och ska lämna till Läkarmissionen. Nu är det "bara" allting i garderoberna kvar. Hjälpmedelscentralen hade varit och hämtat rullstolen, rullatorn, WC-stolen och kuddarna, så det börjar se litet mindre sjukhusaktigt ut igen. Alla mammas konton är spärrade och det börjar komma brev till dödsboet. Det blir mycket papper! Jag  hade skrivit ner några rader om mamma, som pappa fick läsa och tyckte var bra. Vi lyssnade litet på "Jag har hört om en stad" och grät litet bägge två.

I dag var vi på biomatiné och såg "Änglagård 3". Det känns bra att umgås, att dela den här tiden, tillsammans.

Nu har mammas adressbok försvunnit. Jag vet att jag gick igenom fodralet innan jag slängde det i går och att jag tyckte det var konstigt att själva adressboken var borta - men det är möjligt att jag missade den? Det är ingen fara; alla adresser går att återskapa - men det är irriterande! Kan jag ha varit så yvig att jag inte såg den när jag gick igenom fodralet?

I morgon förmiddag ska jag följa med pappa till plåtverkstaden för att se vad de kan göra åt hans parkeringsskada. Sedan ska vi gå till konditoriet i Åkermyntan och beställa smörgåstårta.
Det är fortfarande jobbigt. Snart två veckor sedan. Jag trodde nog inte att det skulle sitta så djupt, att det skulle vara så länge. Man blir ledsen när någon dör på TV, man blir ledsen när man hör SPP-reklamen (till "Jag har hört om en stad") - fast det var nästan skrattretande att just den sången också sjöngs i Änglagård-filmen...

Tur att jag har min "padda" att leka med! #litetljusimörkret

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar