onsdag 8 december 2010

Osannolik onsdag

Dessa tidiga morgnar med buss, tunnelbana, tunnelbana och buss! Den nedkylning man får är osannolik. Det tar en hel dag att bli varm igen! Dagen har kantats av möten och avrapporteringar.

Sedan var det litet juryarbete - besöka ICA vid Sergels torg - och därefter mingel i vännen Hs nya lokaler i gamla stan. Jag gick dit med en av exspjutspetsarna och vi hade den osannolika turen att ramla på vår förra chefs före detta älskarinnas före detta man! Allt som vi misstänkte bekräftades; maken hade uppdagat att kvinnan som vi mycket elakt kallade "rulltårtan" hade en affär med den gemensamma gamla vännen - vår tyrann till chef - och kastade ut henne. Snart därefter tog affären med tyrannen slut, så "rulltårtan" var ensam kvar...

Vi myste litet över ett glas belgiskt julöl och ett glas rött innan vi skildes åt och jag tragglade mig hemåt i kylan som aldrig ger med sig!

Dagens klapp på axeln: Jag kom mig äntligen för med att åter ringa KS Lungklinik och be om en telefontid med mammas doktor för att höra mer om vad som orsakar hennes andfåddhet och diskutera sjukdomens utveckling. Tiden är visserligen inte förrän om en vecka - men bra att jag äntligen fått en tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar