torsdag 16 juni 2011

Vi är överallt

Vissa saker får en helt oväntat att le litet löjligt och bli på gott humör. I går eftermiddag hade vi vårt första VIP Security Group med sex säkerhetsföretag på en pub på Karlavägen. En av deltagarna är lika mycket AIK:are som jag men sitter på östra läktaren. Vi slänger alltid litet käft kring fotboll när vi ses. När föreläsaren, högt uppsatta departementsrådet från regeringens kriskansli kom, sade vi att vi pratade litet fotboll, men nämnde inget lag.

Under departementsrådets föredragning sade den andra AIK:aren att han borde säga åt justitieministern att fundera kring huliganpolitiken, då svarade departementsrådet:
– Nej, jag nöjer mig med att gå på AIK-matcherna...
Det blev visst jubel och efter föredragningen fiskade han upp sitt årskort. Det visade sig att han satt på östra, bara några rader framför den andra AIK:aren i sällskapet.

Det är fantastiskt vad AIK-skapet förbrödrar! Vi fick genast en synnerligen god relation och när uppsluppenheten lagt sig, tillkännagav  en av de andra deltagarna att han också var AIK:are och att han var uppvuxen i Sundbyberg, men att han inte går på matcher.

Det faktum att vi är överallt gjorde mig på gott humör.
Jag blev också på gott humör när jag ställde mig på vågen i morse - för även om det inte är mycket, så har jag ändå tappat några gram till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar