torsdag 9 juni 2011

Ljuva sommarmorgon

Jag älskar, fullkomligen älskar, sommarmorgnar. Värmen, dofterna och känslan av sommar ger nästan en religiös kick, även om jag bara får njuta av dem när jag går mellan bilen och jobbets ytterdörr. Snart, snart, är det semester och om vädrets makter står oss bi får jag njuta många sådana här morgnar när jag ska gå ut med stavarna. Hoppas vi får en fantastisk sommar!

Runt omkring mig lider bland annat sönerna av de höga halterna gräspollen - det måste vara jättejobbigt att vara allergisk! Runt omkring mig lider bland annat maken av den tryckande värmen - det måste vara jättejobbigt att lida av värme - men själv njuter jag så otroligt av detta väder.

I går eftermiddag/kväll satt jag på Blekholmsterrassen med de två forna kollegorna och åt en räksallad och drack två små glas rosévin. Det är underbart att sitta där; med alla båtar och kanoter som guppar förbi precis intill. Tyvärr var dock personalen vidrigt sur i går men det får  man kanske leva med! Vädret är ändå alldeles underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar