torsdag 2 juni 2011

Värk och avund

Ibland känner jag mig som en avundsjuk person. I dag till exempel. Rätt ska vara rätt helt enkelt.

Men jag hade en supertrevlig kväll med god vän i går, åt smarrig Ceasarsallad på Fashion café och skvallrade om skojigt och sorgligt. Jag bär rätt mycket sorg, märker jag.

Armen skvallrade också om att ett skov bältros var i antågande och det eskalerade och kulminerade under förmiddagen i dag, innan blåsorna dök upp i eftermiddags. Men jag hann med en stavgångsrunda i morse och sedan skjutsade jag sonen till jobbet. Vi åkte till CityGross och sedan kom dottern och så åkte vi till Blockhusudden och fikade. Just där var det lä och soligt, annars har det blåst tämligen kalla vindar i dag.

Vi hann med en sväng till andra sonen för att lämna över mattan som numera är utbytt och återvände hem, där vi åt fräsch mat från Hemköp. Jag satt sedan en stund på balkongen med nyinköpta värmelampan på. Jag har ont. Jag känner mig sjuk. Jag har ingen bra dag. I morgon blir det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar